Hyppää sisältöön

Kaikki palstat / Yleinen keskustelu / Coolpix P80 vai S5 IS?

KirjoittajaViesti
Tuntematon13.9.2008 15:38 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
-
Myyn nykyisen Nikon D40 kamerani poijes, ja tarkotus olis ostaa sitten niillä rahoilla uusi kamera. Tutustuin eri kameroihin, ja parhailta vaikuttivat nyt nuo Nikon coolpix P80 ja Canon powershot S5 IS. En osaa yhtään pääättää kumman ottaisin.. Kumman ite ottaisit, onko kokemuksia kummastakaan kamerasta?
Late-X13.9.2008 17:02 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
8.8.2006
Mulla on ollut Canonin S2 ja S5....S2 oli ihan näppärä mutta jostain syystä en lämmennyt tuolle S5:lle...miks ihmeessä vaihdat järkkärin pois?
Aade13.9.2008 19:20 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
25.1.2007
Ei järkkäri välttämättä sovi kaikille ja valintoja on tehtävä. Minusta tuo S5 IS on lupaava vaihtoehto siis Canon. Sillä tulee hyviä kuvia ja siinä on paljon kaikenlaista automatiikkaa, josta voi vaan unelmoida, vakaajaa sun muuta löytyy. Hinta on lisäksi edullinen ja kamera mahtuu jopa taskuun!
tässä linkki:http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_S5_IS/index.asp

Viestiä muokattu 13.9.2008 19:21
ahtileh13.9.2008 20:06 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
10.11.2007
http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html

Tuossa on yksi varteenotettava linkki
ahtileh13.9.2008 20:13 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
10.11.2007

Tuossa on yksi varteenotettava linkki

Viestiä muokattu 13.9.2008 20:17
UAT-Foto13.9.2008 21:10 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
6.10.2006
Kateli testit kummastakin kamerasta. S-5 IS vaan 36mm laajakulma opari. 200 ISO siit ylös päin paljon KOHINAA siis rakesii kuvii. Cooplix P80 27 Laajakulma eritäin hyvä. Sama että isolla herkyksil kohinaa. Kuva laatu parenpi kun edelises keskikertane. Suositelivat Fujifilm S-8000 FD/S8FD samaa hintaluokaa tai Sony 18/FZ28 tai pikkase kalinpi kummaltakin merkiltä Näis jo paljon parenpi kuva laatu esim 400 Isolla.
Aade13.9.2008 21:32 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
25.1.2007
Pitää vielä muistuttaa, että Canonissa on se tärkee videointimahdollisuus, mitä Nikonissa ei ole laisinkaan. Nikon muutenkin vaikuttaa sellaselta "karvalakkimallilta."

Jos haluaa olla trendikäs, niin hankkii Canonin, järkkäreihinkin tulossa nimittäin videojutskat, mutta vasta ens vuonna, joten pitää malttaa odotella.
Nikonin saadaan tuskin koskaan video-mahdollisuutta, ovat siellä niin konservatiivisia.
Yksi tuttava just päivittii koko suuren kamera-arsenaalin Nikonista Canoniin, juuri siksi, että Canon seuraa aikaa ja kehittää juuri hänelle sopivia yhteensopivia paketteja ja tuotteita. Tämä päivitys ei ollut ihan halpa, mutta kuulemma kannatti. Puhutaaan kymmenistä tuhansista Euroista hinnassa. Itse en olisi tuollaiseen uskaltanut ryhtyä, mutta hän ryhtyi ja varmaan kannatti, koska töiden määrä ja laatu on ollut parempaa.

Jokainen tekee hyviä valintoja, niin minäkin, siksi Canon! :)
Late-X13.9.2008 21:50 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
8.8.2006
Pitää vielä muistuttaa, että Canonissa on se tärkee videointimahdollisuus, mitä Nikonissa ei ole laisinkaan. Nikon muutenkin vaikuttaa sellaselta "karvalakkimallilta."

Jos haluaa olla trendikäs, niin hankkii Canonin, järkkäreihinkin tulossa nimittäin videojutskat, mutta vasta ens vuonna, joten pitää malttaa odotella.
Nikonin saadaan tuskin koskaan video-mahdollisuutta, ovat siellä niin konservatiivisia.
Yksi tuttava just päivittii koko suuren kamera-arsenaalin Nikonista Canoniin, juuri siksi, että Canon seuraa aikaa ja kehittää juuri hänelle sopivia yhteensopivia paketteja ja tuotteita. Tämä päivitys ei ollut ihan halpa, mutta kuulemma kannatti. Puhutaaan kymmenistä tuhansista Euroista hinnassa. Itse en olisi tuollaiseen uskaltanut ryhtyä, mutta hän ryhtyi ja varmaan kannatti, koska töiden määrä ja laatu on ollut parempaa.

Late-X13.9.2008 21:54 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
8.8.2006

Siis näin...osataan perkale lainata tekstiä.

Mutta sitten asiaan...kannattaako kameran valintaa ajatella trendijuttuna...jotenkin tuntuu ainakin itestä hassulta. Eiköhän se oikea kamera löydy kun jaksaa kiertää kauppoja ja tutustua eri malleihin...jokaisella nykyajan kameralla saa hyviä kuvia, jotkut käy paremmin käteen kun toiset ja toisissa on ergonomia parempi kuin toisissa mutta tuolle "trendijutulle" mä ainakin sanon suuren "Ei Kiitoksen"
Mutta...yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja kolmas naapurin traktorista =DD
Late-X13.9.2008 21:55 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
8.8.2006
Voi helvatti että tänään ei taas tuo lainailu suju...koettakaa kestää =D
Aade13.9.2008 22:54 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
25.1.2007
Se on makuasia loppujen lopuksi, mistä tykkää.

Viestiä muokattu 14.9.2008 14:58
Late-X14.9.2008 09:36 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
8.8.2006
"Blääh" =D
maho14.9.2008 09:40 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
30.7.2008
Itse en vaihtaisi järjestelmäkameraa pokkariin, koska siinä menttää nopeuden, ison kennokoon edut (mm.kohina), käsisäädöt, Raw-mahdollisuuden jne. Kahdesta vaihtoehdosta ottaisin Canonin, koska sen kuvanvakain toimii hyvin ja sitä tarvitaan pienikennoisissa pokkareissa vähänkin heikommassa valossa. Itse annoin oman kuvanvakainpokkarini vaimolle ja hän pitää siitä paljon ja kuviakin on alkanut syntyä.
Kannattaa tutustu web-testeihin esim sivulla "dpreview" tai "stevedigicam" jne.
ahtileh14.9.2008 10:35 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
10.11.2007
Nyt kannattaa selailla erilailaisia lehtiä, kun on nää ns. KIT-paketit myynnissä
Canonilta löytyy 450D ja 40D Nikonilta D40 D40X D60 D80 D90
Tietty kit pakettiin kuuluu vain yksi opiska yleensä 18-55 pikku zoom
Canonilta tuntuu löytyvän piirtoa, vaikka itse kuvaankin Nikonilla

Katsokaa vielä linkki
steves-digicams.com/hardware_reviews.html
ahtileh14.9.2008 10:44 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
10.11.2007
Nyt kannattaa selailla erilailaisia lehtiä, kun on nää ns. KIT-paketit myynnissä
Canonilta löytyy 450D ja 40D Nikonilta D40 D40X D60 D80 D90
Tietty kit pakettiin kuuluu vain yksi opiska yleensä 18-55 pikku zoom
Canonilta tuntuu löytyvän piirtoa, vaikka itse kuvaankin Nikonilla

Katsokaa vielä linkki
steves-digicams.com/hardware_reviews.html

[http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html[/url]
ahtileh14.9.2008 10:57 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
10.11.2007
Varmaan samanlainen päivä lainaisten kanssa kun Lateksilissulla mutta koittakaa kestää jos ei yhtä linkkiä saa tehtyä niin jo on minä

Tuntematon14.9.2008 19:51 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
-
Mulla on ollut Canonin S2 ja S5....S2 oli ihan näppärä mutta jostain syystä en lämmennyt tuolle S5:lle...miks ihmeessä vaihdat järkkärin pois?

Koska järkkäri ei sovi minulle, koko ajan "pitäisi" ostaa uusia putkia jotta pääsee kuvaamaan kauempana olevia kohteita, tai lähempänä olevia kohteita. Pokkari on paljon kätevämpi ;)
Sneak14.9.2008 21:54 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
3.8.2006

Ei oikein pysty tuota allekirjoittamaan..

Miten niin, justhan Nikonin D90-seen tuli se "videojutska" ja kyllä se mielestäni on järkkäri...

Taas tunnen ihan päinvastaisia tapauksia, jolloin on canon vaihtunut nikoniin. Jos canon olisi aivan ylivertainen, minkähän takia muutkin merkit vielä myyvät? Ovatko ihmiset ainoastaan niin tyhmiä, etteivät ymmärrä hyvän päälle mitään ja sen takia ostavat muita, kuin canoneita?

Paljonko saat provikkaa?
ToniL15.9.2008 14:56 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
28.11.2007
Mulla on edelleen käytössä tuo Nikon D40 ainoana kamerana. Siinä on vaatimattomasti pixeleitä ja toimintoja verrattuna moniin muihin järkkäreihin, mutta ainoa ominaisuus jota itse oikeasti kaipaan ISO 100 -arvo, jota nyt ei ole.

Olen muutenkin vähän sitä mieltä, että valokuvaus on kovin usein välineurheilua, jossa mahdollismman kalliilla vehkeillä uskotaan parempaan lopputulokseen. Näkisin asian vain osaksi paikkansa pitävänä, sillä jos ei ole kuvasilmää, eikä teknistä osaamista, ei se kalliimpi ja teknisesti parempi kamera paljon auta.

Vielä en ole yhtään kuvaa pilannut sen tähden, että minulla on halpa Nikon D40. Jos kuva olisi voinut olla parempi, se on johtunut kärsimättömyydestä, vääristä asetuksista tai herpaantuneesta kuvasilmästä.

Raaka arvio: teknisesti kaksi kertaa paremmasta kamerasta on kuvan lopputuloksen kannalta hyötyä keskimäärin ehkä tuollaiset 10 %.
Tuntematon15.9.2008 18:22 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
-
PÄÄTÖS TEHTY, mulle tulee tällä viikolla Canon S5 IS.! :)
Olen tyytyväinen valintaani ainakin nyt, saa nähdä sitten ku saan kamerani käsiin että millä mielellä silloin olen :D
Aade15.9.2008 18:52 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
25.1.2007
"PÄÄTÖS TEHTY, mulle tulee tällä viikolla Canon S5 IS.! :) "

Onneks olkoon! Teit varmasti onnistuneen päätöksen! Jäämme odottamaan uusia kuviasi uudella kamerallasi! :)

( ps.Hmm.. kuhampahan vedätin noita nikonisteja, kun ne on niin riippuvaisia puolustamaan omaa merkkiänsä :DDDDD)
ahtileh15.9.2008 20:05 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
10.11.2007

( ps.Hmm.. kuhampahan vedätin noita nikonisteja, kun ne on niin riippuvaisia puolustamaan omaa merkkiänsä :DDDDD)

Tiedät itsekkin mikäli ostat jonkun rungon, Canonin,Nikonin,Minoltan, Konican ym olet siinä kiinni kuin täi tervassa
Sneak15.9.2008 20:19 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
3.8.2006

Olen muutenkin vähän sitä mieltä, että valokuvaus on kovin usein välineurheilua, jossa mahdollismman kalliilla vehkeillä uskotaan parempaan lopputulokseen. Näkisin asian vain osaksi paikkansa pitävänä, sillä jos ei ole kuvasilmää, eikä teknistä osaamista, ei se kalliimpi ja teknisesti parempi kamera paljon auta.

Useammin olen nähnyt ammattilaisten ottavan halpisleluilla parempia kuvia kuin kalliilla leluilla leikkivät taidottomat hyviä kuvia.

Tottakai laadukkaat kamerat parantavat mahdollisuuksia, mutta pitäisi olla myös sitä taitoa, että ostaa käyttää sitä kallista kalustoa siinä mihin sitä on tarkoitettu käytettävän.

Noiden palopuheittesi jälkeen taisivat ne nikonistit olla kuitenkin vähiten riippuvaisia puolustelemaan "omaa" merkkiänsä. Mikäli minuun viittasit, löytyy myös canonin rojuja, joten jospa jätetään nämä lapselliset merkkiuskollisuuslätinät sikseen ja keskitytään itse aiheeseen, joka nyt on threadin aloittajalla ratkennut.

Onnea iik:lle uudesta hankinnasta. Toivottavasti nähdään lisää kuvia.
UAT-Foto15.9.2008 21:18 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
6.10.2006
Pikku kometi ,että oli sit merki kun merkki niin jotkut malli on parenpii kun toiset.
Esim Canonil on tusina tolkul malleja halvasta huippu kaliita mut laatu eroja on. Jopa eri merkit voivat olla jolekin hekilölle sopivii eri käytöön.
Aade15.9.2008 21:30 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
25.1.2007

Noiden palopuheittesi jälkeen taisivat ne nikonistit olla kuitenkin vähiten riippuvaisia puolustelemaan "omaa" merkkiänsä. Mikäli minuun viittasit, löytyy myös canonin rojuja, joten jospa jätetään nämä lapselliset merkkiuskollisuuslätinät sikseen ja keskitytään itse aiheeseen, joka nyt on threadin aloittajalla ratkennut.

No joo, mitenkähän tuo nyt oli? :)
Sneak15.9.2008 22:50 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
3.8.2006

No joo, mitenkähän tuo nyt oli? :)

;D
ahtileh16.9.2008 10:46 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
10.11.2007
"PÄÄTÖS TEHTY, mulle tulee tällä viikolla Canon S5 IS.! :) "

Aade ei yleensä anna periksi ennenkuin on sanonut viimeisen sansa
asiasta kun asiasta,,))
Mutta eiköhän tämä asia ole käsitelty loppuun, kameravalinta on tehty
joten tää loppu menee naljailuks.
Tuntematon16.9.2008 19:42 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
-
Nyt mulla sitten on S5 IS :) Hyvältä vaikuttaa, huomenna pääsen sitten kuvaamaan kunnolla ku tänään en ehtinyt kun oli niin kiirettä, piti ostaa uutta puhelinta ja kaikkea.
Yllättävän paljon voi säätää itse, onneksi. Zoomia riittää, mikä on aina hyvä ;)
Sneak16.9.2008 21:47 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
3.8.2006

asiasta kun asiasta,,))

Hyvä tietää. Kiitokset vinkistä. :)
Aade17.9.2008 08:50 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
25.1.2007

asiasta kun asiasta,,))

Hyvä tietää. Kiitokset vinkistä. :)

Höh höh!
Koirat ne haukkuu, mutta karavaani kulkee! :D
ahtileh17.9.2008 10:01 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
10.11.2007

asiasta kun asiasta,,))

Höh höh!

Aade ei koirat hauku, mutta karavaani voi kulkea.

Ole kiltti ja lopeta tää ketju, please !
Tuntematon18.9.2008 17:00 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
-

asiasta kun asiasta,,))

Höh höh!

Miten ketju lopetetaan? :D

Näin uudella kameralla: http://kuvablogi.com/blog/17010/6/
Aade18.9.2008 17:51 Coolpix P80 vai S5 IS?
Rekisteröitynyt:
25.1.2007

asiasta kun asiasta,,))

Höh höh!

Miten ketju lopetetaan? :D

Näin uudella kameralla: http://kuvablogi.com/blog/17010/6/

No voi teitä! Miten ketju lopetetaan?
Vastaus: Otetaan ketju kiinni seuraavalla kierroksella ja katkaistaan se. Niin yksinkertaista se on! :) (Oon sen verta rassautunut pyörän ketjujen kanssa! :D)